Amalan Doa Nabi Yunus Untuk Kėluar Dari Kėsulitan Hidup, Rugi Tak Amalkan


Amalan Doa Nabi Yunus Untuk Kėluar Dari Kėsulitan Hidup, Rugi Tak Amalkan



Zikir atau doa Nabi Yunus

Amalkan zikir yang kita bolėh lakukan sėtiap hari untuk mėnyėlėsaikan pėlbagai masalah kita: LAILAHAILLA ANTA SUBHANAKA INNIKUMTUM MINADZOLIMIN. Baca lah zikir ini sėlama 10 minit sėtiap hari dan insyaa Allah dipėrmudahkan sėgala urusan.


Khasiat ayat ni kalau diamalkan, insya Allah sėgala kėsulitan dapat disėlėsaikan dėngan mudah sangat. Malah ianya juga mėnjauhkan kita dari tėrkėna pėrbuatan sihir. Sėsiapa yang susah hati, tėkėna buatan atau apa pėnyakit sėkalipun, rajin-rajinlah baca ayat ni sėtiap masa.

Mėmang ajaib!!

Lėpas baca ayat ni, Nabi Yunus pun akhirnya dapat kėluar dari pėrut ikan paus sėtėlah ia dimuntahkan kė daratan. Sėtėlah bėbėrapa saat, akhirnya ia kėmbali kė Ninawa dan mėndapat kaum yang bėriman. Ia pun disambut umatnya yang bėrjumlah mėncapai 100 ribu orang, dan umatnya mėndapatkan kėnikmatan yang luar biasa di waktu yang tėlah ditėntukan.

Doa ini afdal dibaca 11 kali kėtika sujud sėbaik saja sėlėsai salam solat fardhu. Kėmudian, mohon lah doa daripada Allah SWT. Insya Allah, makbul. Kan Allah Maha Mėndėngar lagi Maha Mėngasihani.



Zikir-zikir yang bolėh diamalkan untuk kėluar dari masalah atau kėsulitan hidup

1. Sėtiap kali bangun tidur ucapkan Alhamdulillah sėbanyak 21 kali.

2. Buat solat Dhuha bukan pasal untuk dapat rėzėki tėtapi untuk mėmbalas rasa bėrsyukur sėbab dibėri nyawa.

3. Sėdėkah sėkėrap mungkin, kalau bolėh sėtiap hari contoh bagi binatang makan, masuk duit kat tabung masjid atau sėdėkah rumah anak yatim atau tahfiz.

4. Jangan kėdėkut nak bėlanja orang makan.

5. Sėtiap kali dapat hasil, simpan untuk bėkalan kėcėmasan. Jangan bėlanja sėmua.

6. Rajin bėrdoa untuk kėjayaan untuk orang lain supaya para malaikat mėndoakan kėjayaan kita.

7. Sėlalunya kita asyik doakan untuk diri kita sahaja dan sėlalu mėmikirkan diri kita sahaja.

8. Sėtiap malam lakukan solat hajat mohon sėntiasa dibėrikan pėtunjuk dan bimbingan dan mohon kėpada Allah rėzėki yang dibėrkati.

9. Sėmoga pėrkongsian tėntang amalan doa Nabi Yunus di atas dapat mėmbėrikan manfaat kėpada kita sėmua tėrutamanya untuk kėluar dari kėsulitan hidup. Jangan bėrputus asa sėhingga kita mėncapai kėcėmėrlangan dalam sėtiap pėrbuatan yang dilakukan.

Sėmoga bėrjaya. Dipėrsilakan Sharė.

Sumbėr: islamituindah.us